‘Website moet de propositie van je bedrijf versterken’

Bloed kruipt vaak waar het niet gaan kan. Dat geldt ook voor Aad Kleine van AKV Financiële Diensten uit Ridderkerk. Hoewel hij lang volhield dat hij nooit in het bedrijf van zijn ouders dat toen nog Adviesburo Kleine Vos heette zou werken, ging hij in 2019 toch overstag. Sinds die tijd is hij de architect achter tal van veranderingen. 

Nieuwsbrief AKV
Nieuws
Datum: 16-03-2022

“Mijn ambitie als jongeman was om ergens hoog in de boom te komen bij een bank of verzekeraar”, vertelt Aad. “Maar toen dat eenmaal als consultant was gelukt, bracht het me toch niet wat ik ervan had verwacht. Ik miste het directe contact met klanten, vooral ondernemers. Dus ben ik op mijn woorden teruggekomen.” 

Meer dan online visitekaartje 
Adviesburo Kleine Vos, door Aad omgedoopt tot AKV, was toen nog een traditioneel, productgestuurd kantoor. Dat moest anders, vond Aad. “De toekomst van ons vak ligt in dienstverlening. Wat zijn de risico’s van klanten, waar liggen die en hoe gaan ze ermee om? Het stellen van zulke vragen hoort bij je zorgplicht als adviseur, of het nu gaat om ondernemers of particulieren.”  

Meteen na zijn toetreding boog Aad zich ook over de website. “Die moet het verhaal van ons bedrijf ondersteunen, vind ik. Onze website was in die tijd niet meer dan een online visitekaartje. Daarom ben ik in gesprek gegaan met DenK en hebben we de eerste versie neergezet.” 

Centrale rol in de samenleving 
Daar bleef het niet bij. Aad: “Het is mijn overtuiging dat ons bedrijf een centrale rol moet spelen in de samenleving. Niet alleen wat betreft onze diensten, ook fysiek. Vergelijk het met de bankkantoren van vroeger die, hoe klein ook, in bijna elk dorp waren te vinden.” 

“Vanuit die gedachte hebben we een nieuwe locatie voor ons kantoor gezocht en gevonden. Grappig detail: het gaat om het voormalige ING-kantoor in Ridderkerk. Samen met een makelaar, een hypotheekadviesbedrijf en nog enkele andere ondernemers zijn we er in 2021 met een adviescentrum van start gegaan.” 

Filmpje als eye catcher 
Met de verdere profilering van het kantoor veranderden ook de wensen voor de website. “Die moest nog persoonlijker om onze propositie te versterken. Dus benaderde ik William om te informeren naar de mogelijkheden voor meer maatwerk. Die waren inmiddels een stuk uitgebreid door het nieuwe systeem van DenK.” 

“Dat zie je onder andere terug in de presentatie van het team en het verhaal over onze geschiedenis. Maar ook in de eye catcher op de website: een filmpje van de Erasmusbrug met de Kop van Zuid in Rotterdam. Dat beeld is trouwens niets voor niets gekozen. Veel van onze zakelijke relaties zijn gevestigd in de regio Rotterdam of werkzaam in het vastgoed, de scheepvaart en het transport. Daarnaast is een brug natuurlijk een verbindende schakel, net zoals wij dat willen zijn.” 

Meerwaarde DenK 
“Het fijne van DenK is dat ze niet alleen de technische aspecten van het maken van websites beheersen, maar ook op de hoogte zijn van ons vakgebied”, vindt Aad. “Dat zie je terug in de content over de producten én in de actuele berichten die ze voor ons op de website publiceren. Verder denken William en zijn team altijd mee. Toen ik dat filmpje op de website wilde, was het antwoord: ‘We hebben het nog niet, maar het moet kunnen.’ Je ziet het, dat is gelukt!” 

AKV Financiële Diensten

De website van  AKV Financiële Diensten kunt op bekijken op: www.akv.nl

Meer informatie
Bent u geïnteresseerd in het nieuwe platform van DenK? Kijk dan eens op www.denkis.nl of neem even contact met ons op.

Stel ons gerust uw vraag

Wij nemen de regelgeving met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens serieus en hechten veel waarde aan de bescherming van uw privacy. Bekijk hier ons Privacy statement.