‘Keuze voor DenK lag voor de hand
Er zit altijd wel ergens ter wereld een vijf in de klok en dan mag er een borreltje gedronken worden. Niet voor niets hebben Michel van Velsen en Frans Duijts hun bedrijf 5 O’clock genoemd, met een knipoog naar de hit van Frans. Zij brengen sinds 2019 bijzondere likeuren op de markt, die zich kunnen verheugen in een grote schare fans.

Dat zijn er in korte tijd zoveel geworden, dat de heren eind vorig jaar besloten om de uitstraling van hun bedrijf verder te professionaliseren. Ze lieten een logo en een huisstijl ontwikkelen en vroegen William Diebels van DenK Internet Solutions om hun merk én hun producten in een website te vatten.
Betrouwbaar en flexibel
Het resultaat van die samenwerking mag er zijn: de website, die in Wordpress is gebouwd, is helder, overzichtelijk en prachtig vormgegeven. Begin februari is de Engelstalige versie live gegaan en inmiddels staan ook de Spaanse en Nederlandse variant online.
De keuze voor DenK lag voor de hand, vertelt Michel. “Frans en ik zijn, net als William, geboren en getogen in Tiel. William en ik hebben op dezelfde middelbare school gezeten en zijn nu fietsmaten. Maar wat belangrijker is: wij werken graag samen met betrouwbare partijen die goed werk afleveren, flexibel zijn en geen negen-tot-vijfmentaliteit hebben. Dat alles vinden we terug bij DenK. Daarnaast is het natuurlijk ook handig dat we allemaal vlak bij elkaar wonen.”
Kofferbak vol
Aan het begin van het succes van 5 O’clock B.V. is een mooi verhaal verbonden. Frans: “Michel en ik zijn nagenoeg buren. In de tijd voor corona trad ik in de wintermaanden veel op in Oostenrijk. Toen ik tussendoor een paar dagen thuis was, nodigde hij me uit om een borrel te komen drinken. ‘Ik heb iets wat jij wel lekker vindt’, zei hij. Nou, hij had geen ongelijk!”
Het ging om Rushkinoff Caramel, de eerste drank uit het assortiment van 5 O’clock. “Neem anders een doosje mee naar Oostenrijk”, adviseerde Michel. Daar sloeg het zo goed aan, dat ik de keer erop wel een kofferbak vol had willen meenemen! En zo kwamen we op de gedachte dat er wel eens meer markt voor zou kunnen zijn.”
Unieke smaken
Het tweetal ging in gesprek met verkooppartners die er ook heil in zagen. “Één van hen vroeg of we misschien ook Ron Miel Tobacco, een honingrum, konden terugbrengen op de Nederlandse markt”, vervolgt Michel. “Nou, dat konden we! Al snel zaten we in een situatie waarin we alleen nog maar bezig waren met naleveren. Dus zijn we op zoek gegaan naar een distributeur, die we hebben gevonden in Anker Spirits.”
Ondertussen ging ook de zoektocht naar nieuwe, unieke smaken door. “In Amerika is peanut butter whiskey een grote hit, maar wij vonden de smaak van bestaande producten niet geweldig. Dus hebben we zelf een likeur ontwikkeld die helemaal naar onze zin is: Old Oak Peanut Butter Whiskey. Inmiddels is daar ook onze Jungle Whiskey bijgekomen, met de smaak van Haribo-banaantjes. En dit jaar introduceren we nog een topper, Tio Diablillo, met chili en kaneel.”
Booming business
Van een doosje in Oostenrijk is het bedrijf in twee jaar tijd doorgegroeid naar een afzet van 50.000 flessen. “En daar gaan we in 2022 flink overheen”, blikken Michel en Frans vooruit. “Mede door de uitbreiding van ons assortiment, de exclusieve samenwerking met Anker Spirits én onze nieuwe website kan dit wel eens booming business worden. Dus gaan we dit jaar voor tenminste 150.000 flesjes!”
Website 5 O'clock
De website van 5 O'clock kunt op bekijken op: www.5oclockbv.com.
Meer informatie
Bent u ook geïnteresseerd in een nieuwe (Wordpress)site? Kijk dan eens op www.denkis.nl of neem even contact met ons op.